Dag 12 en 13 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kaapstad2015 - WaarBenJij.nu Dag 12 en 13 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kaapstad2015 - WaarBenJij.nu

Dag 12 en 13

Door: Job

01 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het weekend stond voor de deur en na een week verbleven te hebben op het internaat een mooie kans voor een uitstapje. Meggy, Ruben en ik vertrokken zaterdag om 10:00 uur richting het centrum van Kaapstad om daar in te checken bij ons hostel Ashanti. We zijn daarna onze vrienden op gaan zoeken en hebben liggen zonnen en gezwommen bij een zwembad. Nadat ik aantoonbaar bruiner was geworden had ik helemaal zin om uit te gaan. Na het avondeten (waar ik de grootste hamburger van mijn leven heb gegeten) zijn we gaan borrelen en daarna uitgegaan bij spacebar. Ik heb daar waar drankjes gedronken en wat dansjes gedaan met vrouwen die uiterst bewegelijke heupen hadden om vervolgens van mijn portemonnee beroofd te worden. Gelukkig was Anouschka uiterst scherp en had het meteen in de gaten om de dader vervolgens bij de keel te grijpen waardoor hij mijn portemonnee liet vallen en ik die meteen kon oppakken. Ik ben Anouschka daar enorm dankbaar voor en zal voortaan oplettender moeten zijn. We zijn meteen weggegaan, want het zag er naar uit dat het op een vechtpartij ging uitlopen. Eenmaal van de shock bekomen zijn we naar Ashanti gegaan om te gaan slapen, iets wat mij niet echt lukte na die avond. De volgende dag stond vooral in het teken van luieren en uitkateren om morgen weer fris voor de dag te komen op stage.