Dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kaapstad2015 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kaapstad2015 - WaarBenJij.nu

Dag 1

20 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een kleine 12 uur in het vliegtuig te hebben gezeten zijn we om 23:15 ongeveer op gepikt door Kevin, onze begeleider voor de 1e week. Hij zette ons af bij Ashanti, een backpackers hotel waar je met meerde backpackers in 1 kamer zit. Na een kort nachtje werden we meteen door Kevin opgehaald om te gaan beginnen. We lopen deze week in een ander project mee, omdat de onze pas volgende week begint. Aan dit project deze week doen een paar van onze klasgenoten ook mee waardoor het voor ons makkelijk aanpassen is en we wat informatie kunnen winnen. We begonnen in de ochtend met hockey les en in de middag zwemmen. Het contact met de kinderen verliep stroef aangezien zij jou gewoonweg niet kunnen verstaan. Het voordoen en gebruik maken van kernwoorden zijn daarom erg belangrijk. Na deze warme dag zijn we bij een ander backpackers hotelletje afgezet. We hebben die avond met onze klasgenoten nog wat gedronken voor we te bed gingen. De avond werd nog heel even opgeschrikt door een zwerver die dreigde zijn mes te gebruiken als we hem geen geld gaven. Dat is gelukkig goed afgelopen en we wisten dat dit kon gebeuren en hoe we moesten reageren.